dijous, 22 de març del 2012

Aprenem dels que comencen

En els darrers dos mesos he tingut la sort de compartir els dimecres al matí amb un grup d'emprenedors que volen engegar el seu projecte. S'han format a l'IMET de  Vilanova i la Geltrú i és allà on hem pogut anar practicant molts dels consells que els experts en creativitat ens recomanen per generar noves idees. Val la pena dir que, el moment de preparar un nou negoci és un dels més propicis per generar nous pensaments i noves innovacions. És per això que les explicacions que jo els he pogut donar no han fet més que germinar en un terreny absolutament fèrtil i adobat.
Avui suggereixo que llegiu les explicacions de  "per què els ha servit aprendre sobre creativitat":
(les frases són un recull literal del que ells han escrit)

He apuntat les meves idees i els he donat color.
He pensat, ideat, visualitzat, he renovat la il.lusió pel meu projecte.
He vist que tots som creatius, si ens atrevim a imaginar.
He après que hi ha un munt d'idees dins meu i que compartides són encara millors.

He après a posar color a la vida i a la feina.
M'he divertit pensant i imaginant nous serveis per la meva empresa.
He après a retrobar la curiositat  sobre tot allò que m'envolta i no només sobre allò que penso que em pot interessar.
He perdut la por a equivocar-me.
Crec més en les meves possibilitats creatives.
M'ha servit per exterioritzar les meves idees.
La creativitat m'ha servit per utilitzar els colors, per intentar explicar les meves idees de forma molt més visual.
He vist que sempre és possible millorar una idea.
He apuntat les meves idees i els he donat color.
He pensat, ideat, visualitzat, he renovat la il.lusió pel meu projecte.
He vist que tots som creatius, si ens atrevim a imaginar.

En poques sessions, amb una actitud ben oberta a l'aprenentatge i la imaginació, amb un contexte de bon ambient i unes quantes tècniques apreses, aquest grup d'emprenedors han donat una autèntica lliçó de creativitat. A tots vosaltres, gràcies!!!

5 comentaris:

  1. Moltes gràcies Maria, amb tu i juntament amb els altres experts hem après molt
    Aquest curs m’ha servit ha tenir una mica mes de seguretat i a expressar millor les meves idees o com a mínim a ordenar-les i sobretot amb molt de color.
    Un altre cop moltes gràcies

    Cristina

    ResponElimina
  2. Moltes gracies a tu Maria, ha sigut un luxe aprendre de la teva má, quins bons moments!!!!.

    Maria José

    ResponElimina
  3. Visca Maria! ha estat un plaer i un luxe participar a aquest curs! Gràcies, Gra`cies!

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies emprenedors!!!!!!ha estat un gran, gran plaer.....

    ResponElimina
  5. Gracias Maria, han sido un placer, un lujo y una explosión de color y creatividad todos los días que hemos compartido contigo... no puedo imaginar una manera mejor de aprender ;-)

    Blanca

    ResponElimina